Audio verze článku:

Tereza Trávníčková

Tereza Trávníčková působí jako senior project manažerka organizace ProVeg.

Jídelníček Čechů a Češek se sice pomalu mění od toho tradičního s vysokým zastoupením masa, ale změnu stále brzdí několik překážek. Mezi ně patří rostoucí ceny potravin v kombinaci se státem dotovanými mléčnými a masnými výrobky. A také konzervativní stravovací návyky většiny obyvatel či chybějící podpora rostlinné stravy od státu, uvádí v podcastu Ekonews Tereza Trávníčková, senior project manažerka organizace ProVeg.

„Masný průmysl tu má historicky velmi silnou pozici a stále se aktivně podílí na regulacích, které brání růstu rostlinného odvětví. Zároveň živočišný průmysl vypouští spoustu dezinformací, které snižují důvěru například v nutriční hodnoty rostlinných produktů, což ovlivňuje i mínění spotřebitelů a spotřebitelek,“ dodává expertka organizace ProVeg.  Jejím cílem je zvyšování povědomí o potravinách a nahrazování těch živočišných rostlinnými.

To se děje mimo jiné prostřednictvím výzvy Veggie Challenge. „Je to třicetidenní výzva, která hravou a zábavnou formou informuje, inspiruje a motivuje spotřebitele a spotřebitelky k tomu, aby vyzkoušeli více rostlinný jídelníček,“ uvádí Tereza Trávníčková, která má výzvu na starosti. Letos už běží její čtvrtý ročník.

Další akcí na podporu rostlinné stravy je konference New Food Forum. Jejím cílem je podpořit rozvoj inovativních řešení od rostlinných alternativ živočišných produktů přes kategorie, jako jsou rostlinné cukrovinky, trvanlivé produkty či nápoje, a inspirovat klíčové hráče na českém trhu ke zvýšení kvality, množství a dostupnosti těchto produktů. Konference se koná 15. května v Zenwork v Paláci ARA v centru Prahy.

„Z řečníků vystoupí například Pavol Halász, produktový ředitel Tesco pro Českou republiku, které je zároveň partnerem konference, nebo Roman Lauš, zakladatel Mewery. To je první evropský startup, který se zaměřuje na vývoj kultivovaného vepřového masa na bázi mikrořas,“ přibližuje program konference Trávníčková.

V podcastu se dále dozvíte:

  • Co ProVeg říká na vyhlášku, která by znemožnila názvy jako sójový párek či kapustový karbanátek, od níž nakonec ministerstvo zemědělství v lednu upustilo,
  • Jak se mění jídelníček Čechů a Češek,
  • Jak jsou na tom rostlinné kategorie na tuzemských regálech v porovnání se zahraničím,
  • Jak se vyvíjí Veggie Challenge a na koho cílí,
  • V čem spočívá partnerství této výzvy například s řetězcem Burger King v letošním roce,
  • Kdo vystoupí na konferenci New Food Forum a jaké novinky se tam objeví.

Partnerem tohoto dílu je organizace ProVeg.

redakce
redakce

Komerční obsah označený jako Brandnews připravuje redakce Ekonews ve spolupráci s obchodními partnery. Jejich cílem je informovat o zajímavých produktech a tématech a propojit partnery se čtenáři.