Pomohli mi s hypotékou. Poradili mi, jaké pojištění potřebuji a jaké můžu zrušit. Zachránili mě, když jsem píchla kolo u auta. Zařídili mi lístky, které se nedaly sehnat… Country manager společnosti, jež se zabývá kyberbezpečností, a marketingová manažerka architektonické a projekční firmy vysvětlují, proč jsou klienty Erste Premier.
„Bylo mi právě 40 let a začal jsem řešit, co tady těm svým dětem zanechám. A viděl jsem, jak roste inflace, viděl jsem, že porostou úrokové sazby, viděl jsem, jak stoupají ceny bytů, jichž je v Praze nedostatek. Bylo mi jasné, že pokud bych tu svým dětem měl něco zanechat, pak jsou to byty. Je to ta nejpraktičtější a nejrozumnější investice,“ říká Miloslav Lujka.
„A protože pocházím z Moravy z celkem chudých poměrů a tady v Praze se mi docela daří, řekl jsem si, že chci nechat každému z dětí jeden byt.“ Z těch tří bytů byly nakonec čtyři. A na to už Miloslav Lujka, country manager ve významné IT firmě, kterého možná budete znát i jako řečníka z jedné z akcí TEDx Prague, potřeboval hypotéku. Když se po ní začal poohlížet, napadlo ho, že zkusí oslovit Erste Premier, jestli by mu něco zajímavého nenabídli. Nakonec je klientem prémiového bankovnictví Erste už od roku 2010.
„Obrátil jsem se na ně a to, co pro mě udělali, bylo k nezaplacení. Najít čtyři dobré byty nebyla legrace, zabere vám to čas a mezitím se každý měsíc mění úroková sazba. A v tom mi Erste Premier vyšli vstříc, protože mi dokázali zafixovat úrokovou sazbu na nějakých 55 dní. Se vším na mě počkali, dokonce mi pomáhali i se samotným hledáním bytů. Nenechali mě ve štychu,“ vzpomíná Miloslav Lujka.
Největší zásluhu na celé věci má podle něj jeho Premier bankéřka Markéta Čechová. O ní nemluví jinak než v superlativech. „Její přístup byl úžasný, ohromně lidský, vůbec nehleděla na pracovní dobu. Prostě se kousla a šest týdnů se mnou komunikovala, volala a sháněla.“
Jste tak bohatí, abyste mohli ztrácet čas?
Když se Vendule Rosívalové narodil syn, napadlo ji, že by mu mohla začít spořit peníze. A tak se obrátila na Erste Premier s jednoduchým požadavkem: Zkuste mi pro něj něco vymyslet. „Vymysleli. Společně jsme vybrali nějaké investiční fondy a stavební spoření a já věděla, že se o to nemusím starat. Nemusela jsem trávit čas procházením hromady různých nabídek, jednoduše jsem věděla, že se na ně mohu spolehnout. Jsem člověk, který má neustále hodně aktivit, jak pracovních, tak mimopracovních, takže mi to hrozně šetří čas.“
Vendula Rosívalová je marketingová manažerka skupiny firem podnikajících v oblasti architektury, developmentu a staveb. I ona je klientkou Erste Premier již několikátým rokem.
Čas. Říká se, že čas jsou peníze. Není to pravda. Váš byznys může růst, ale času na vašem kontě nikdy nepřibude. A obzvlášť u úspěšných, vytížených lidí platí, že čas je ta nejvýhodnější investice. Jeho hodnota nikdy nespadne.
„Vzala jsem všechny pojistky, které mám, a řekla jsem jim: Podívejte se na to a povězte mi, co z toho má smysl a co ne, pak to předělejte tak, aby to mělo hlavu a patu, a zbytek zrušte,“ říká Vendula Rosívalová o další žádosti, s níž se obrátila na Erste Premier. „A přesně tak to udělali,“ dodává.
„Nejcennější věcí v mém životě je čas. Jestliže něčím můžu strávit o dvě hodiny míň, pak to strašně rád využiju,“ konstatuje Miloslav Lujka. „Takže fakt ocením, že když potřebuji třeba pojištění na dovolenou, moje Premier bankéřka mi to okamžitě vyřídí. A když si pak dáte tu práci a srovnáte ceny s konkurencí, zjistíte, že služby Erste Premier nejsou ani nejlevnější, ani nejdražší, ale díky nim to máte absolutně bez starostí,“ dodává.
Jeden klíč k mnoha dveřím
Ať už potřebujete cokoliv, u Erste Premier to vždy řešíte jen s jednou osobou. Neboli, jak to svojí IT terminologií nazval Miloslav Lujka, máte „single point of contact“. „Všechno řeším se svojí Premier bankéřkou, která je mi k dispozici de facto 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. A když má zrovna dovolenou, pak to vždycky vyřídí někdo jiný, někdo, kdo okamžitě vidí mou historii a hned se orientuje,“ konstatuje Miloslav Lujka a dodává, že takový single point of contact může fungovat jen díky tomu, že v Erste Premier je vše provázané.
„U jiných bank po vás chtějí při žádosti o úvěr potvrzení o příjmech nebo daňové přiznání, přestože u nich máte účet a tím pádem vidí vaše finanční toky. V Erste to po mně nechtějí. Což je jeden z mnoha příkladů, kdy mě zbavili povinnosti zabývat se byrokracií a administrativou. Když něco potřebuji, můžu si to autorizovat v appce a nemusím chodit podepisovat papíry někam do pobočky,“ říká Lujka.
Onou appkou, kterou zmínil, je pochopitelně George. Bankovní aplikace České spořitelny. „Každý odborník vám řekne, že George je etalonem toho, jak má vypadat kvalitní bankovní aplikace. Její kouzlo je v tom, že se v ní dá všechno zařídit strašně jednoduše, jedním kliknutím myší. A zároveň je to bezpečné. Z pohledu uživatelské přívětivosti, bezpečnosti, rychlosti a komplexity je George absolutně nejlepší ze všeho, co je u nás k dispozici,“ tvrdí přesvědčeně kybernetický expert Lujka.
Největší z malých vychytávek
Vedle klasických služeb finančního rázu, o nichž byla dosud řeč, nabízí služba Erste Premier také řadu benefitů, tedy rozličných bonusových služeb. Mezi ně patří třeba vstup do exkluzivních letištních salonků po celém světě, luxusní cestovní pojištění, služby osobního asistenta Concierge, který vám pořídí lístky do divadla nebo doručí květiny, telemedicína a pak také různé druhy pomoci v krizových situacích všeho druhu, od zabouchnutých klíčů od auta po ztrátu peněženky a dokladů na dovolené v cizí zemi.
„Několikrát mi pomohli s autem. Jednou když jsem píchla pneumatiku, a pak si vzpomínám na situaci, kdy jsem špatně zaparkovala a pak jsem nemohla vyjet. Do toho začalo hrozně pršet. Tehdy mě skutečně zachránili“ vzpomíná Vendula Rosívalová, která prý využívá i osobního asistenta Concierge, u něhož oceňuje „malé vychytávky“.
„Třeba jsme jednou jeli s rodinou od nás z Brna na víkend do Prahy a Concierge mi pomohl vytipovat, co by tam mohlo dělat moje dítě. Což bylo skvělé, protože ačkoliv jsem v Praze žila zhruba dvanáct let, v pražské nabídce aktivit pro nejmenší děti jsem pochopitelně moc zběhlá nebyla,“ vybavuje si.
Miloslav Lujka prý rád využívá salonky. „Zařídil jsem si to tak, abych tam mohl i se ženou a dětmi. Jak už jsem zmínil, mám tři malé děti a ty salonky jsou pro ně velký zážitek, dostanou tam bonbony, je to prostě úplně jiný přístup,“ vysvětluje.
I on oceňuje malé vychytávky. Největší z nich se objevila ve chvíli, kdy jeho otec — velký milovník tenisu — slavil šedesáté narozeniny. „Tenkrát se zrovna hrály zásadní tenisové zápasy v O2 areně, na něž nebylo možné sehnat lístky. Jakože vůbec. A to, že mi Erste Premier dokázala pro tátu sehnat vstupenky hned na dva zápasy, to je věc, jakou prostě člověk nezaplatí.“
Když se Miloslava Lujky zeptáte, co na Erste Premier oceňuje nejvíc, zamyslí se a pak odpoví, že to, že podle něj dokážou fungovat nad rámec pravidel a příruček. „Oni vám skutečně dokážou poskytnout dvousetprocentní péči. U nich to není fráze. Oni se nedrží hesla „uděláme pro vás jen to, co musíme“, ale pracují na principu „uděláme pro vás všechno, o čem si myslíme, že by pro vás mohlo být dobré“.“
Miloslav Lujka
Country manager pro Česko, Slovensko a Maďarsko ve společnosti Check Point Software Technologies, která nabízí řešení v oblasti kybernetické bezpečnosti. Klient Erste Premier.
Vendula Rosívalová
Marketingová manažerka skupiny AD Group, která se zabývá architektonickou, stavební a developerskou činností. Do portfolia firem patří i hotely Maximus Resort a hotel Sen. Klientka Erste Premier.
Redakce
Ekonews je web o udržitelnosti, který hledá v ekologických tématech ekonomické souvislosti a mezi byznysmeny chuť dělat věci ohleduplněji k životnímu prostředí.