Když jsme vařili, tak jsme nenabíjeli aneb Lapálie začínajících firemních elektroflotil

Zbavit firemní flotilu spalovacích motorů přináší mnoho praktických úskalí. Některým firmám chybí kapacita rozvodné sítě, jiným vadí krátký dojezd elektroaut a dlouhý čas nabíjení. Redakce Ekonews oslovila několik malých, středních i velkých firem a zeptala se jich na zkušenosti s přechodem na elektromobily.

Zuzana Keményová|2023-06-29T18:11:44+02:0030. června 2023| Doprava| , , , |

Znečištění vzduchu v Praze překračuje na mnoha místech limity. Nízkoemisní zóny jsou ale zatím v nedohlednu

Zatímco většina evropských měst zavádí v centrech nízkoemisní zóny, aby se snížily zplodiny z automobilové dopravy, Praha ne. Přitom v hlavním městě Česka znečištění vzduchu pravidelně přesahuje normy Evropské unie i doporučení Světové zdravotnické organizace.

Nové palivo pro spalovací motory, na vzduch a vodu, vzniká na konci světa

Provincie Poslední naděje. Cesta na konec světa. V odlehlém koutu Jižní Ameriky vznikla továrna na nový druh paliva pro spalovací motory. Jakým způsobem se dá vytvořit „benzin z vody a vzduchu“? Jak se na takové palivo jezdí? Jde to až překvapivě hladce. Bude to ale stačit na masovou produkci?

Robert Čásenský|2023-03-15T12:03:45+01:0015. března 2023| Doprava| , , , , |

Po městě na elektrokole? Bez námahy a udržitelně, s nízkými emisemi CO2

Současná forma cestování je odpovědná za plnou pětinu všech emisí CO2 na světě. Přechod na elektrokola je tak výhrou pro životní prostředí a tím i pro nás všechny. Studie prokázaly, že na vzdálenost do deseti kilometrů ve městech je elektrokolo nejrychlejší dopravní prostředek a navíc neprodukuje skleníkové plyny.

Redakce|2023-03-15T10:05:36+01:0008. března 2023| Doprava, Komerční sdělení| , |
Přejít nahoru