Fast fashion

Fast fashion je obchodní model, který se zaměřuje na rychlou produkci a distribuci levného a aktuálně módního oblečení. Snaží se, co nejrychleji reagovat na módní trendy a preference zákazníků. Fast fashion zpravidla zahrnuje masovou výrobu, časté změny kolekcí a nízké ceny, což umožňuje zákazníkům nakupovat nové kousky, aniž by utratili velké množství peněz. Fast fashion má negativní dopad na životní prostředí, především kvůli nadměrné spotřebě zdrojů a produkci velkého množství odpadu. Fast fashion značky nejčastěji vyrábí v zemích třetího světa, kde zaměstnanci textilních továren pracují ve špatných pracovních podmínkách za minimální finanční ohodnocení.

Dvanáct kilo vyhozeného oblečení na osobu každý rok. Co s tím, se řešilo na konferenci

Na pražském Náměstí Republiky se v první polovině listopadu objevila hromada oblečení, která měla upozornit na to, kolik oděvů končí každý den ve spalovnách a na skládkách. Letošní třetí ročník konference Cirkulární města a byznys si totiž zvolil za téma textil.

Valentina Podlesná|2024-11-21T05:51:48+01:0021. listopadu 2024| Fast fashion, Odpady| , , , |

Šití není tak těžké. Obtížnější je šít kvalitně, což závisí na látkách či střizích, říká česká greenfluencerka

Veronika Dušková se věnuje slow fashion, upcyklaci, vede kurzy šití na Instagramu pod značkou Vedu Clothing, učí zájemkyně i zájemce, jak oděvy opravovat. Oděvy si přešívá i šije a čtyři roky už nekoupila žádný kousek fast fashion.

Martina Patočková|2024-10-10T15:04:05+02:0011. října 2024| Fast fashion, Podcasty| , , , |

Kilo triček za 150 korun. Většina zboží z třídírny jde do second handů, „Tropical mix“ do Afriky

Kilo triček za 150 korun či dětského oblečení za 215 korun, Ekonews se podívaly do pražské třídírny textilu. Z třídíren jde zboží hlavně do second handů, zhruba pětina se vyveze do Afriky. Každý rok se do Česka doveze asi 16 tisíc tun obnošeného oblečení.

Valentina Podlesná|2024-10-10T09:01:46+02:0010. října 2024| Fast fashion, Solution Journalism| , , , |

Levnou a všudypřítomnou Fast Fashion čeká regulace. Co se na Shein a Temu chystá?

O šedesát procent více nového oblečení než před deseti lety doputovalo loni do Česka. Jednou z příčin strmého nárůstu jsou asijská internetová tržiště s levnou módou Shein nebo Temu. Existuje několik možností, co se s tím dá dělat, počínaje cly a konče tvrdou regulací. 

Valentina Podlesná|2024-09-19T17:31:04+02:0023. září 2024| Fast fashion, Solution Journalism| , , |
Přejít nahoru