Martin Nádeníček
Firmy musely dostat políček, aby začaly energetiku řešit jako vážné téma na nejvyšší úrovni
Martin Nádeníček je spoluzakladatelem, finančním ředitelem a předsedou představenstva společnosti Amper Savings. Skoro celý profesní život se věnuje úsporám v energetice.
Dříve jsme museli chodit do firem za lidmi, kteří měli na starosti energetiku, protože nikoho jiného to netrápilo. Řešili jsme většinou provozní problémy, zastaralé technologie, nefunkční systémy vytápění. Dnes nás klienti vyhledávají sami, komunikujeme již přímo s majiteli a šéfy firem, popisuje Martin Nádeníček ze společnosti Amper Savings, která se věnuje úsporám v energetice.
„Bohužel musela nastat krizová situace, aby se firmy probraly a začaly energetiku řešit jako vážné téma na nejvyšší úrovni,“ dodává.
Amper Savings se specializuje hlavně na komplexní EPC projekty neboli energetické projekty se zaručenou úsporou. Jejich podstatou je, že poskytovatel energetických služeb garantuje dosažení úspor po celou dobu trvání projektu. Hlavními klienty Amper Savings jsou zdravotnická zařízení, obce či kraje.
„Aktuálně řešíme třeba Břeclav na jižní Moravě. Rekonstruujeme čtyři základní školy, městský úřad, policii a zimní stadion, na kterých realizujeme úsporná opatření,“ popisuje. Klienti si nejprve vyberou typické objekty, ověří si, že daná metoda funguje, a pak se věnují dalším.
V podcastu se dále dozvíte:
S čím se na Amper Savings klienti dnes nejčastěji obracejí a jak se to změnilo oproti situaci před více než dvěma lety
Jak dlouho by měla trvat příprava EPC projektu a proč v tomto případě není méně více.
Jestli firmy vnímají energetické úspory i jako kroky ke zlepšení životního prostředí a ESG.
Epizoda Ekonews podcastu vznikla za podpory skupiny Amper.
Martina Patočková
Martina začínala s novinařinou v agentuře ČTK a pokračovala v MF Dnes, psala pro E15 či Reportér Premium. Jenže pak zatoužila po větší samostatnosti. Ráda chodí po kopcích, plave s ploutvemi i bez nich a chtěla by kočku.