Z kůží, které neprošly v Porsche, vyrábíme designové diáře, uvádí šéf firmy dodávající kožené doplňky
Vykupují kůže určené do luxusních vozů, které kvůli drobné chybě na kráse fabriky vyřadily. Z nich pak vyrábějí třeba podložky pod myš, klíčenky či pouzdra na brýle. „Ty kůže by jinak putovaly do Číny na spálení,“ říká zakladatel zlínské značky Belleder Pavel Džavík.
Evropa má zájem o levné zboží a nedělá dost pro to, aby těžaři nesli odpovědnost, říkají Arméni
Přechod na zelenou ekonomiku se pojí s vyššími nároky na těžbu nerostných surovin. V západních zemích projekty komplikuje silný hlas veřejnosti i přísná legislativa. „Obyvatelé států, jako je Arménie, jsou ale masivní těžbě a jejím dopadům plně vystaveni,“ říká Oleg Dulgaryan, ředitel tamního Centra pro aktivizaci a podporu obyvatelstva.
Kam se stromkem po Vánocích? Hlavně ne do popelnice
Po svátcích začíná sběr a likvidace vánočních stromků. Jen v Praze se jich vyhodí kolem 300 tisíc. Aby došlo ke správné likvidaci stromků měl by vyhozený stromek být úplně odstrojený a odložený vedle kontejnerů na tříděný či smíšený odpad.
Niedermayer: Emisně neutrální e-paliva k dostupné čisté mobilitě nevedou. Jsou neefektivní a drahá
V reakci na zprávu o tom, že Porsche otevřelo továrnu na e-paliva v jihoamerickém Chile, se v médiích objevilo několik textů s titulky avizujícími záchranu spalovacích motorů. E-paliva ale primárně do osobní dopravy nyní nepatří, jsou energeticky náročná a drahá.
Prezidentští kandidáti: Green Deal způsobí zdražování, myslí si Karel Diviš
Klimatická změna a vypořádávání se s jejími dopady jsou jedním z témat, o která by se měla budoucí hlava státu zajímat. V anketě Ekonews pak dostali šanci podělit se o vlastní přístup k „udržitelnějšímu“ životu. Dnes přichází na řadu Karel Diviš, který z prezidentského klání na čas vystoupil kvůli údajnému nedostatku potřebných podpisů občanů.
Vyhrát volby s ochranou klimatu nejde. S ochranou české krajiny ano, říká expert na komunikaci
Green Deal Češi nesnášejí hlavně proto, že je z Bruselu, jeho jednotlivé části ale podporují. Stačí je zabalit do českých barev a kterýkoli politik má s nimi vyhráno, tvrdí Adam Ondráček, který se svojí agenturou Kontra věnuje poslední tři roky komunikaci klimatické změny.