Oděvní společnosti záměrně zamlčují informace o likvidaci neprodaného oblečení, tvrdí výzkumnice
H&M, Nike, Adidas, Decathlon, Burberry nebo Chanel patří mezi 95 oděvních společností, které zkoumali výzkumníci z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. „Spotřebitelé si často myslí, že neprodaného zboží zbývá minimálně,“ říká Petra Koudelková z Fakulty sociálních věd.
Alternativy k výrobkům s „věčnou chemií“ existují. Ale málo se využívají, říká expertka na toxické látky
Teflonové pánve, outdorové oblečení, pleťové krémy, to jsou věci, kde se často objevují „věčné chemikálie“. Alternativy bez toxických látek existují, ale jsou málo dostupné. Co většímu rozšíření brání, popisuje expertka neziskové organizace Arnika Karolína Brabcová.
Většina hřbitovních dekorací končí ve spalovně nebo na skládce. Zesnulé lze přitom uctít i bez „věcí“
Na Dušičky, tedy 2. listopadu, se lidé vydávají k hrobům svých zesnulých, aby zapálili svíčku, položili věnec nebo květinu a zavzpomínali. Jenže s touto tradicí se pojí i tuny odpadu, které končí převážně na skládce či ve spalovně.
Domácí násilí je i záležitostí firmy. Roste počet zaměstnavatelů, kteří svým lidem nabízejí pomoc
Oběti domácího násilí mohou najít zastání u svých zaměstnavatelů. Firmy učí své manažery rozeznávat příznaky a obětem nabízejí více volna nebo psychologickou, právní a finanční pomoc.
KVÍZ: Co je směrnice o nefinančním reportingu CSRD a koho se dotkne
Zatímco za letošní rok budou muset reportovat nefinanční data jen velké společnosti, které už mají vesměs s ESG zkušenosti, od příštího roku se tato povinnost dotkne celé řady nových firem.
„Finanční i nefinanční audity jsou dva proudy jedné řeky,“ zaznělo na ESG meetupu
Nefinanční reporting opírající se o pilíře ESG dnes řeší především velké firmy, pro které bude letos poprvé povinný. Na konferenci ESG meetup se experti shodli na tom, že bez správného řízení, tedy „géčka“, nelze dobře ve společnosti dobře zavést ani zbylé dvě kategorie.