Eva Nováková
Eva Nováková má v Sazce na starosti kategorii stíracích losů a zaštiťuje platformu reLosy.
Společnost Sazka v minulém roce rozjela platformu reLosy s cílem využít výherní a neprodané losy do dalších výrobků a dát jim tak druhý život. Po stíratelných teniskách Sazka Kickz, Sazka modulárním nábytku či deodorizačním rePuku nyní představila BMX pumptrack, což je speciální cyklistická dráha. Nicméně už teď pracuje na novém outdoorovém nábytku, který bude napevno ukotven ve veřejném prostranství a zároveň hledá další možnosti, kde by se losy mohly využít, například v pomůckách pro zdravotně postižené.
„Cíl je, aby byl nábytek opravdu outdoorový, aby se dal nechat v parku, aby to odolalo větru, dešti, sněhu,“ popisuje jeden z plánů Eva Nováková, která má v Sazce na starosti kategorii stíracích losů a zaštiťuje platformu reLosy.
Dalším z nových projektů je snaha najít pro losy takové využití, aby nové produkty zároveň pomáhaly klientům Centra Paraple, které Sazka také podporuje v rámci svých CSR aktivit. „Snažíme se najít něco, co bychom mohli vyrobit z losů a mohlo by to pomáhat ať už v Centru Paraple nebo jeho klientům,“ prozrazuje k cílům na další rok Eva Nováková.
Sazce se za minulý rok vrátila zhruba půlka z prodaných 250 tun losů, jde o výherní a neprodané losy. Ty se ekologicky skartují a výsledný materiál se používá třeba do plat na vajíčka nebo na stavební izolace. Nově se Sazka snaží i o další využití, které navíc koresponduje s jejími dalšími aktivitami v oblasti společenské odpovědnosti.
Prvním projektem platformy reLosy byly stírací tenisky, Sazka Kickz, kterých bylo vyrobeno 200 párů a stírací losy jsou zapracované v podrážce.
„Kickzy byly vytvořené, abychom přitáhli pozornost k problematice recyklace a upcyklace. Zároveň jsme začali pracovat na dalších projektech, které byly více objemové, pokud šlo o spotřebu losů. A tenisky tak nakonec byly jako supermetafora, že se do toho obujeme a téma vykopneme, tenhle účel splnily na jedničku a hodně to celé platformě pomohlo,“ popisuje Nováková start celé kampaně.
V podcastu se dále dozvíte:
- Jak platforma reLosy vznikla,
- Jak se osvědčilo využití losů v Sazka modulárním nábytku,
- Jak se objevil nápad na deodorizační rePuk a kolik jich bylo vyrobeno,
- Kolik losů „padlo“ na BMX pumptrack,
- Jaké jsou další plány a ideální využití „starých“ losů,
- Jak se daří sbírat použité losy na Sazka prodejnách a s čím zaměstnanci u sběrných boxů „bojují“,
- Jaké aktivity má Sazka v rámci CSR a sponzoringu.
Partnerem tohoto podcastu je společnost Sazka.
redakce
Komerční obsah označený jako Brandnews připravuje redakce Ekonews ve spolupráci s obchodními partnery. Jejich cílem je informovat o zajímavých produktech a tématech a propojit partnery se čtenáři.