Praha 21. října 2024 (PROTEXT) – Firmy a náboráři často řeší otázku, jak přilákat mladé zaměstnance a udržet je dlouhodobě spokojené. Společnost Procter & Gamble může posloužit jako příklad úspěšného přístupu k mladým talentům, kterým od prvního dne nabízí konkrétní úkoly a odpovědnost. Klíčovým prvkem jejich strategie je rovnost na pracovišti, kontinuální vzdělávání a rychlý kariérní růst.

Rychlá realizace od prvního dne

Mladá generace v P&G oceňuje, že své znalosti a dovednosti může uplatnit ihned po nástupu. Prokop Švábík, člen obchodního oddělení, si například hned od prvních dnů vyzkoušel práci na skutečných projektech, což považuje za zásadní zkušenost.

Prokop se k P&G dostal díky účasti na univerzitním programu SAMS, kdy se poprvé dozvěděl o společnosti. Po zvážení různých možností dospěl k závěru, že P&G je tím pravým místem pro jeho kariéru. „Již od prvního dne jsem měl pocit, že pracuji v týmu, kde jsou všichni na stejné úrovni, nápady může přinést kdokoli z týmu a jsou brány vážně,“ vysvětluje. Vedle pružnosti a přátelské firemní kultury vyzdvihuje i možnost kariérního růstu a soustavného vzdělávání. Prokop však připouští, že byrokratické procesy mohou být někdy příliš zdlouhavé, zejména v globální společnosti, jako je P&G. Společnost však tento problém aktivně řeší pomocí moderních technologií a umělé inteligence.

Projekty, které se realizují

Další klíčový aspekt, který přitahuje mladé talenty, je možnost podílet se na projektech, které nezůstávají pouze na papíře, ale skutečně se realizují. Mária Timková, Key Account manažerka v obchodním oddělení, srovnává své předchozí pracovní zkušenosti s praxí v P&G a zdůrazňuje, že ve společnosti si cení toho, že může své nápady uplatnit v praxi. „V předchozích zaměstnáních se mnohé projekty nikdy nedostaly do fáze realizace, zatímco v P&G jsem od prvního dne dostala na starost reálné projekty, které mají dopad,“ popisuje Mária.

Oceňuje také, že ve společnosti neexistuje hierarchie a každý zaměstnanec, bez ohledu na délku působení, má možnost přinášet nové myšlenky a přispívat k rozvoji společnosti. Flexibilita je pro ni dalším velkým benefitem – pracovní doba není pevně stanovená a pokud nejsou aktuální úkoly, zaměstnanec nemusí být v kanceláři. Mária by však uvítala více neformálních setkání s kolegy mimo kancelář a lepší výběr kávy.

Rovnost a příležitosti pro stážisty

Arina Dolenko, Brand Manager pro značku Braun, začala v P&G během studia a velmi rychle si osvojila firemní hodnoty. Do společnosti se dostala přes kamarádku, která pracovala v logistice, a to jí otevřelo dveře k účasti v programu stáží. I ona zdůrazňuje, že v P&G hraje klíčovou roli rovnost – nezáleží na tom, jak dlouho ve společnosti pracujete, každý má možnost přispívat.

Arina si pochvaluje přátelskou a kooperativní atmosféru, která panuje mezi stážisty i napříč odděleními. Díky této zkušenosti se po stáži rozhodla pokračovat ve společnosti na plný úvazek jako Brand Manager, přičemž nadále studuje. I ona by však ráda viděla více příležitostí pro týmovou spolupráci mimo kancelářské prostředí.

Co je pro mladé zaměstnance klíčové?

Příběhy mladých profesionálů v P&G ukazují, že pro novou generaci zaměstnanců jsou klíčové hodnoty jako rovnost, příležitost k růstu, možnost skutečně ovlivnit projekty a mít flexibilní pracovní dobu. To jsou faktory, které firmám pomáhají nejen přilákat talenty, ale i je udržet dlouhodobě motivované. Na druhou stranu, jak zmiňují i někteří zaměstnanci, složité procesy a nedostatek neformálních aktivit mohou být překážkou, kterou je třeba řešit.

Procter & Gamble tak nastavuje standardy, jakým způsobem mohou firmy efektivně pracovat s mladými odborníky a poskytovat jim prostředí, kde se mohou realizovat a růst. Tyto zkušenosti mohou být inspirací i pro ostatní společnosti, které chtějí úspěšně soutěžit na trhu práce.

 

 

Zdroj: Neopublic

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.