Liberec 6. října 2023 (PROTEXT) – Na stavbě zkapacitnění silnice I/9 mezi Novým Borem a Svorem je stále velmi rušno. Práce jdou podle harmonogramu
Tomáš Šulc, vedoucí úseku výstavby ŘSD správa Liberec: „V současné době nejvíce prací probíhá na mostech a okružní křižovatce. Tyto objekty jsou na kritické cestě harmonogramu stavby. Zhotovitelé finišují tak, aby jsme byli schopni v listopadu zprůjezdnit hlavní trasu na I/9.“
V uplynulých dnech proběhly zátěžové zkoušky na novém mostu. Podle očekávání dopadly dobře, a tak sem ŘSD už pustilo částečný provoz. Omezení pro řidiče tady ale budou stále.
Tomáš Šulc, vedoucí úseku výstavby ŘSD správa Liberec: „V současné době je provoz omezen na polovinu komunikace. Ještě v listopadu budou v prostoru mimoúrovňové křižovatky probíhat pokládky živičné vrstvy vozovky. Na tři dny tak bude nutná objízdná trasa, a to Jablonné v Podještědí, Mimoň, Česká Lípa.“
Se stavbou začalo ŘSD loni na jaře. Důvodem zkapacitnění silnice je především trend narůstající dopravy.
Tomáš Šulc, vedoucí úseku výstavby ŘSD správa Liberec: „Zkapacitnění silnice I/9 řeší přestavbu stávající komunikace, která kapacitně nevyhovuje aktuální dopravní zátěži. Budou tady nově dva jízdní pruhy směr Nový Bor a dva jízdní pruhy směr Liberec.“
Radek Mátl, ředitel ŘSD: „V současné chvíli se tady ty intenzity pohybují zhruba kolem 10-12 tisíci vozidel za 24h. Do budoucnu očekáváme další nárůst, a to kvůli připravovaným sousedním obchvatům.“
Celkové náklady na celou stavbu pak přesahují půlmiliardy korun.