Proč se Rostislav Brzobohatý vydal po letech v korporátech do malého výrobce eko drogerie a kosmetiky Tierra Verde?
„S věkem mění člověk své návyky, neměl jsem ale žádný jeden okamžik prozření,“ uvádí ke své cestě do společnosti, kde je udržitelnost na prvním místě.
Nejvíce ho ve firmě, kde před pár týdny koupili podíl manželé Samarasovi, překvapilo, že nechce primárně vytvářet zisk. „To mě zarazilo, někdo má komerční firmu a nechce vytvářet zisk? Znělo to zvláště.“
Jiné myšlení v Tierra Verde funguje stále. „My jsme navázaní na poslání. Neplánujeme si padesátiprocentní růst, a jak se k němu dobereme. Spíše přemýšlíme, jak a co můžeme posunout, jak například více rozvíjet prodej bez obalu, nové materiály, účinnější složení,“ popisuje Brzobohatý.
Čísla ukazují, že se jim to daří a Češi na čistější drogerii ve smyslu složení slyší. Tierra loni dosáhla obratu sto miliónů po 73 miliónech v roce 2019.
Proč Tierra předělává formule svých výrobků a proč to schytává od fanoušků? Jaké má plány v letošním roce? Je potřeba, aby firma šla do velkých obchodních řetězců?
Martina Patočková
Martina začínala s novinařinou v agentuře ČTK a pokračovala v MF Dnes, psala pro E15 či Reportér Premium. Jenže pak zatoužila po větší samostatnosti. Ráda chodí po kopcích, plave s ploutvemi i bez nich a chtěla by kočku.