Ve čtvrtek 7. listopadu se v Praze koná konference Vyspělé Česko. Sejdou se na ní představitelé byznysu, politici a experti z klíčových oblastí, jako je energetika, dekarbonizace nebo inovace. Cílem akce je prodiskutovat konkrétní kroky, které povedou k ekonomické transformaci země.

Na programu budou mimo jiné inovace podporující udržitelnost, modernizace infrastruktury nebo reforma vzdělávacího systému tak, aby podporoval konkurenceschopnost země. A bude se také řešit, jak tyto aktivity financovat.

Konference Vyspělé Česko se má osobně zúčastnit ministr životního prostředí Petr Hladík, nově jmenovaný ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček a spolu s nimi řada dalších předních politických představitelů. Jejich partnery v diskuzi budou zástupci významných společností, jako je Česká spořitelna, ORLEN Unipetrol, Novartis nebo ING. Nebudou chybět ani zástupci startupů, například společnosti MYCO nebo Alvie.

Programu se rovněž zúčastní Soňa Jonášová, zakladatelka Institutu cirkulární ekonomiky (INCIEN), Ondráš Přibyla, zakladatel analytické platformy Fakta o klimatu nebo Jan Krajhanzl, zakladatel a CEO Institutu 2050. Smyslem konference je označit expertní a byznysové potřeby tak, aby se tuzemská ekonomika přizpůsobila výzvám současného světa. A následně společně se zástupci politické sféry formulovat jasné kroky, které bude třeba v jednotlivých oblastech podniknout.

Byznys ohleduplný k planetě

„Jsem rád, že se nám povedlo zhmotnit naši představu o konferenci, která přesahuje diskuzi v bublině ESG expertů a která složením hostů a zaměřením workshopů nastoluje udržitelnost jako celospolečenské téma,“ říká Jenda Perla, výkonný ředitel organizace Změna k lepšímu, která konferenci pořádá.

Změna k lepšímu je byznysová platforma, jejímž cílem je budovat komunitu firem a organizací a usilovat o zelenou transformaci ekonomiky. Zasazuje se o takové pojetí byznysu, které má co nejmenší dopady na planetu. K dosažení těchto cílů se Změna k lepšímu snaží prosazovat řešení na různých úrovních politiky. K její činnosti patří vzdělávání v oblasti udržitelnosti jednotlivců I firem.

„Naším cílem je přivést zástupce byznysu a politické decision-makery do komunikace s odborníky, aby společně stanovili, co ekonomika potřebuje a jak tato opatření implementovat. Takové uchopení nám ve veřejné debatě aktuálně schází. Také mě moc těší, že celou akci zahájí svým vystoupením Jan Dusík, zástupce ředitele Generálního ředitelství Evropské komise pro klimatickou politiku. Jde o člověka, který se tématu udržitelné ekonomiky věnuje desítky let a není náhoda, že právě on je aktuálně jedním z nejvýše postavených českých úředníků v rámci EU,” dodává Perla.

Jeden den přednášky, druhý den workshopy

Konference bude dvoudenní a bude rozdělena do dvou tematických bloků. První se odehraje ve čtvrtek 7. listopadu na ČVUT v pražských Dejvicích a v jeho rámci budou probíhat zejména přednášky a moderované diskuze.

Druhý den 8. listopadu se v Impact Hubu v Praze 5 budou konat prakticky pojaté workshopy, které se zaměří na to, jak zavést udržitelné principy do firemních byznys modelů a jak řídit rizika spojená s ESG. Konkrétně půjde o tato témata: systémová změna a transformace, implementace a efektivní řízení procesů ve firmě, rozvoj vnitřních schopností (Inner Development Goals), leadership a další.

Neformální součástí programu bude promítání filmu Beyond zero, který nabídne příběh společnosti Interface a její transformace do plně udržitelné společnosti. Vstupenka na akci umožní vstup na oba dny a na všechny aktivity.

Pro pořadatele je důležitý nejen dopad obsahu konference na účastníky, ale i na životní prostředí. Proto při organizace akce využijí přístupy z oblasti cirkulární ekonomiky, jako je zpracování bioopadu nebo recyklace použitých materiálů. Budou se tak snažit minimalizovat uhlíkovou stopu konference, již následně změří odborníci ze společnosti Envitrail. Catering na místě poskytne společnost Catering zdravě a bude postaven primárně na lokálních a rostlinných surovinách.

redakce
redakce

Komerční obsah označený jako Brandnews připravuje redakce Ekonews ve spolupráci s obchodními partnery. Jejich cílem je informovat o zajímavých produktech a tématech a propojit partnery se čtenáři.