Karlovy Vary 4. července 2024 (PROTEXT) – Silnice I/20 z Plzně do Karlových Varů, úsek od Bečova k bývalému motorestu Hubertus. Tady probíhají práce na částečném narovnání zatáček v serpentinách. Hotovo mělo být koncem července, ale nebude. Důvodem jsou skály u silnice.

Lukáš Hnízdil, ředitel ŘSD Karlovarského kraje: „Vlastně jsou tam horniny tvrdé, jako skála a vedle toho jsou tam písčité a ten materiál se v podstatě rozpadá pod rukama. Ten rozptyl je takový, že každých pět, deset metrů je to jinak. Takže my jsme museli přizpůsobit ty jednotlivé technologické postupy a kroky tak, abychom mohli tu opěrnou zeď založit, respektive ji ukotvit do toho masívu.“

Proti stavařům bylo i počasí.

Lukáš Hnízdil, ředitel ŘSD Karlovarského kraje: „Vedle toho samozřejmě tomu nepřispívaly i ty obrovské dešťové přívaly, které byly v předchozím období, takže i to samotné nové těleso jsme museli velkými sanacemi zpevňovat a odvodňovat to staveniště, jako takové.“

Původní termín dokončení byl koncem července. To se ale z těchto důvodů nestihne.

Lukáš Hnízdil, ředitel ŘSD Karlovarského kraje: „Logicky ten termín zprovoznění se posouvá a aktuálně tedy pracujeme s nějakým zářijovým datem. V současné době vyhodnocujeme ty postupy a navržený harmonogram zhotovitele, takže nemohu v tuto chvíli přesně ten datum, ale někdy v průběhu září bychom měli být hotoví.“

Richard Topinka, znalec v oboru silniční dopravy: „Je to pro řidiče strašně nepříjemná záležitost. Každý den, kdy ta trasa nebude otevřená, znamená pro ně problém. Hlavní objízdná trasa momentálně přes Bochov je úzká, plná zatáček a prakticky, když tam jede kamion, tak je třeba, přeženu, zastavit a dát přednost tomu kamionu nebo se opatrně vyhnout. Ta silnice na to stavěná není.“

Změnou projde i rozpočet stavby, který byl původně 114 milionů bez DPH. O kolik se stavba prodraží, zatím není jasné.

Zdroj: POLAR televize Ostrava