Praha 18. července 2024 (PROTEXT) – Společnost Porsche Česká republika spustila novou kampaň, která připomíná široké motoristické veřejnosti přínosy recyklace a správný postup při likvidaci výrobků s ukončenou životností. Některé automobilové komponenty lze po renovaci znovu použít, v ostatních případech přichází na řadu většinou recyklace, která získá cenné suroviny pro výrobu nových produktů, nebo energetické využití jinak nezpracovatelných materiálů.

„Odpad je v současné době stále cennější komoditou. Proto se v naší nové kampani zaměřujeme na nakládání s automobilovým odpadem: od starých baterií přes použité pneumatiky až po vyřazené automobily, které i dnes nezřídka končí na sídlištích, v lese nebo příkopě,“ říká Jan Špinar, vedoucí divize After Sales společnosti Porsche Česká republika. „Rádi bychom, aby se řidiči připojili k našemu úsilí o ochranu životního prostředí a staré automobilové akumulátory, pneumatiky a další odpad odevzdávali v místech zpětného odběru, která zajistí jejich řádnou recyklaci.“

Společnost Porsche Česká republika zavedla ve své síti autorizovaných servisů značek Volkswagen, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy jasná pravidla pro nakládání s odpady a výrobky s ukončenou životností. Veškerý odpad totiž v sobě ukrývá cenné suroviny, které lze znovu využít. Recyklace nejenže chrání životní prostředí před znečišťováním, ale také šetří přírodní zdroje a snižuje potřebu těžby nových surovin. Všechny autorizované servisy proto mají uzavřeny smlouvy s certifikovanými zpracovateli odpadu. Zákazník tak má jistotu, že se jeho vozu dostalo maximální péče v souladu s přísnými pravidly pro ochranu životního prostředí.

Kromě pozitivního dopadu na životní prostředí má program výměnných dílů efekt také na peněženky zákazníků: originální díly díky tomu mohou vyjít až o 50 % levněji a jejich kvalita zůstává zachována.

 

Zdroj: AC&C Public Relations

ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.