Praha 30. července 2024 (PROTEXT) – Značka Always se snaží prolomit tabu týkající se menstruace, jejího vlivu na sportovkyně a jejich sportovní výsledky. Jako evropský lídr na trhu s vložkami chce značka budovat povědomí o menstruaci a přepsat pravidla tím, že učiní z menstruace otevřenou součást jakéhokoli sportu, v jakékoli fázi. Značka Always proto věnovala 474.200 Kč na programy České basketbalové federace, které mají udržet dívky u sportu, podpořit ženské týmy a psychicky jim pomoci.

Finanční prostředky budou určeny talentovaným basketbalistkám a rozvoji jejich dovedností, na psychologickou a další podporu nebo podporu sociálně či zdravotně znevýhodněných sportovkyň. Konkrétně dotace poputuje na projekt „Tour Bez Faulu“, vývoj programu na podporu ženských národních týmů v letech 2024-2026, akademie pro basketbalistky, mentorské a psychologické programy, odstranění bariér sociálních aspektů v basketbalu a podporu sociálního propojování s cílem udržení dívek u sportu.

Všechny tyto projekty pomůžou dívkám v jejich sportovním rozvoji, budování sebevědomí a sebejistoty a dodají jim sílu, aby si mohly jít za svými (nejen) sportovními cíli.

Menstruace je základním aspektem života každé ženy, včetně sportovkyň. Sportovní svět však často přehlíží fyzické a psychické výzvy spojené s menstruací, což často vede k menstruační úzkosti a pocitu nepochopení. Evropský průzkum (1) značky Always ukázal, že dokonce 61 % sportovkyň zažívá menstruační úzkost, která je doslova dovede vyřadit ze hry, a 71 % sportovkyň říká, že menstruace zůstává ve sportu stále ještě nepochopená.

1 Průzkum Always mezi sportovkyněmi ve Francii a Velké Británii, říjen 2023, 2008 respondentek.

 

Zdroj: Neopublic

ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.