Praha 17. září 2024 (PROTEXT) – V České republice je registrováno přibližně 1,14 milionu živnostníků. Přestože drtivá většina z nich vlastní chytrý telefon, účetnictví si často vedou ručně. To by mohla změnit nová účetní aplikace capitain.

Malí podnikatelé se každodenně potýkají s desítkami papírových faktur a účtenek, které musí nejen vystavit, ale také správně uložit, zaevidovat a poslat účetní. Tato mechanická manipulace s papírovými doklady je však často neefektivní a přináší mnoho rizik. Účtenky se mohou snadno ztratit, faktury se mohou pomíchat nebo ztratit na cestě k účetní, což podnikatelům zabírá nejen spoustu zbytečného času, ale zároveň vytváří chaos v administrativě.

Potíže nastávají, když se podnikatelé snaží předat tyto často zmatené podklady svým účetním. Papírové doklady mohou být neúplné nebo chybně zpracované, což výrazně komplikuje komunikaci s účetními. To může vést k chybám v účetnictví, zpoždění v plnění daňových povinností a v konečném důsledku i k finančním postihům.

Problémem pro tok dokumentů mezi malými podnikateli a účetními může být i samotná forma předávání. Krabice plné papírových dokumentů podnikatelé ke svým účetním musí buď fyzicky odvézt, nebo poslat poštou. To znamená nejen vysoké náklady, ale také riziko pozdního doručení či ztráty.

Navíc jakmile podnikatelé odešlou papírové podklady své účetní, už je nemají k dispozici k nahlédnutí, jako např. účtenky potřebné k reklamaci či vrácení zboží. To vede k situaci, kdy je potřeba znovu kontaktovat účetní, žádat o zpětné zaslání dokumentů nebo o jejich zpracování nad rámec běžných úkonů. Tento dodatečný požadavek nejen, že prodlužuje celý proces, ale může znamenat další náklady.

Tyto problémy však mohou podnikatelé snadno eliminovat. This One, účetní kancelář roku 2023, ve spolupráci s ETL Global totiž na český trh přináší novou mobilní aplikaci capitain. Tato účetní aplikace nabízí malým firmám a podnikatelům možnost vést si účetnictví pohodlně a přehledně z mobilního telefonu.

Hodiny, které podnikatelé dříve strávili mechanickým uchováváním, hledáním a posíláním účetních dokumentů nyní mohou využívat efektivněji. Faktury a doklady stačí jednoduše vyfotit a nahrát do uživatelsky přívětivého prostředí aplikace, a vždy je tak mít v pořádku a po ruce pro svoje účetní a i těm tak šetřit práci.

,,Aplikace je prvním a velmi jednoduchým krokem, jak mohou podnikatelé zefektivnit komunikaci se svými účetními. Mezi našimi klienty se těší velké oblibě, pro svou jednoduchost a uživatelskou přívětivost. I nám v účetní kanceláři výrazně spoří čas, eliminuje chyby, zrychluje komunikaci a tok dokumentů mezi námi a klienty a šetří podnikatelům čas i peníze,’’ říká Marcela Lonková, ředitelka účetní kanceláře ThisOne.

Pro ty, kteří běžně s technologiemi nepracují se může digitální vedení účetnictví zdát složité či dokonce zbytečné. Uživatelé, kteří by se dříve zdráhali využít digitální nástroje však zjištují, že práce s aplikací je mnohem jednodušší a pohodlnější než se neustále přehrabovat v papírových dokladech a účtenkách – capitain tak nejen zjednodušuje celý proces vedení účetnictví, ale také přináší klid a pořádek do podnikatelského života, což ocení každý, kdo kdy musel hledat ztracenou fakturu nebo účtenku.

 

Zdroj: Punchline