Začíná platit „uhlíkové clo“, bude se platit za emise v dováženém zboží. Firmy musí začít sbírat data

Od 1. října začalo platit takzvané uhlíkové clo. To má doplnit současný systém obchodování s emisními povolenkami, který bez uhlíkového cla znevýhodňuje výrobce v Evropské unii. Týkat se bude firem dovážejících energeticky a emisně náročné komodity.

Veronika Němcová|2023-10-02T18:51:24+02:0003. října 2023| Byznys, ESG| , , |

Chceme pomáhat i firmám, jako je Shell či Maersk, říká spolumajitel ComApu

Je to dilema, o kterém diskutovali majitelé ComApu často. Jejich firma dělá řídící systémy pro výrobu elektřiny a mezi jejich zákazníky patří i Shell či Maersk, velcí původci emisí CO2. Má cenu jim dodávat anebo ne? Na otázky na akci U jednoho stolu odpovídal Libor Mertl.

Martina Patočková|2023-10-02T08:37:04+02:0002. října 2023| ESG, U JEDNOHO STOLU| , , |

Potřebujeme řešit rozbité chodníky a starý bazén, ne sponzorovat firmy s miliardovými zisky

Petr Globočník pochází z Janova, který je označován za největší vyloučenou lokalitu v Česku a tam také buduje komunitní centrum Libuše. Konec těžby uhlí podle něj regionu pomůže, stejně tak jako peníze určené na pozvednutí regionu. Jsou ale rozdělovány špatně, říká.

Praha–Olomouc elektromobilem za šest hodin. To už dávno neplatí, říká manažer Pražské energetiky

Elektromobilita proniká do firem. Pražská energetika coby obchodník s elektřinou patří k těm, které přirozeně na tento pohon přecházejí jako první. Manažer Vojtěch Fried jezdí čistě na elektřinu už tři roky. Nabíjí hlavně v práci a pochvaluje si nízké náklady na provoz a servis.

Irena Buřívalová|2023-09-26T08:17:07+02:0026. září 2023| Doprava, Energetika| , , |
Přejít nahoru