Po městě na elektrokole? Bez námahy a udržitelně, s nízkými emisemi CO2

Současná forma cestování je odpovědná za plnou pětinu všech emisí CO2 na světě. Přechod na elektrokola je tak výhrou pro životní prostředí a tím i pro nás všechny. Studie prokázaly, že na vzdálenost do deseti kilometrů ve městech je elektrokolo nejrychlejší dopravní prostředek a navíc neprodukuje skleníkové plyny.

Redakce|2023-03-15T10:05:36+01:0008. března 2023| Doprava, Komerční sdělení| , |

McDonald‘s začal servírovat na nádobí, Francie zakázala jednorázové obaly

Francouzské restaurace řetězce McDonald’s se proměnily. Hranolky, saláty, limonády se podávají v miskách či kelímcích, které po použití putují do myčky. S jednorázovým nádobím je při konzumaci na místě konec. České pobočky čekají na výsledky testů.

Martina Patočková|2023-03-07T14:53:30+01:0007. března 2023| Odpady, Životní styl| , , , |

Pesticidy zvyšují riziko nebezpečných chorob u zemědělců, uvádějí výzkumy. V Česku farmáře ochrání oblek, brýle a osvědčení

Zahraniční studie upozorňují na zvýšená rizika onemocnění zemědělců kvůli tomu, že pracují s pesticidy. V tuzemsku se takové studie nedělají, zdravotní stav zemědělců se nesleduje. Podle státu i Agrární komory ČR stačí osvědčení o tom, že s nimi umějí zacházet.

Český průmysl musí zezelenat, aby přežil, říká expertka

V srpnu loňského proběhlo rozhodnutí, které může být jedním z nejdůležitějších kroků v boji proti klimatické změně v této dekádě. Kongres Spojených států amerických odhlasoval přijetí Zákona na snížení inflace. Jedná se o masivní investiční balíček, který může zásadně ovlivnit dosavadní přístup Evropy a dalších zemí k zelené transformaci.

Kateřina Davidová|2023-03-05T00:01:23+01:0005. března 2023| Energetika, Komentáře| , , , |

Bezobalové nakupování chceme ukázat co nejvíc lidem. Letos se chystáme na tekuté zboží, říkají zástupci společnosti Miwa

Když v obchodě člověk nakupuje potraviny bez obalu, nejspíš si je nasype z kapsle společnosti Miwa Technologies. Svůj byznys totiž založila právě na bezobalových řešeních pro obchodní řetězce. Vedle řetězců teď plánuje expandovat do firem, popisují členové vedení firmy Mirek Lizec a Ivana Sobolíková.

Přejít nahoru