Lukáš Luňák sice hrál nějakou dobu profesionálně hokej, ale ke kolům měl vždy blízko. Jeho otec podniká v oblasti kol už třicet let, je výrobcem značky Olpran a právě ta dodává kola pro německý Next Bike do celé Evropy.
„Takže jsme pak začali řešit, že Next Bike je v dvaceti osmi zemích a v Česku ne,“ popisuje začátky a důvody, proč požádali o licenci pro český trh.
„Máme centrálu v Olomouci, tak jsme chtěli první bikesharing tam, ale představitelé města se k tomu nestavěli otevřeně, proto jsme šli do Prostějově a odstartovali tam,“ dodává.
Dnes mají měst obsazených dvacet jedna a potenciál je ještě obrovský.
V podstatě jde podle Lukáše Luňáka říci, že je možné jít do měst nad deset tisíc obyvatel. Ale podmínkou by mělo být nějaké větší město v okolí, jako je třeba Hlučín vedle Ostravy. „Jinak by to bylo ekonomicky složité, musíme mít servisní místo, zaměstnance, auto. Náklad vysoký, když chceme zachovat standard,“ popisuje.
Jak se dnes města k bikesharingu staví? Podporují jej? Vadí Next Bike růžová kola anebo se snesou?
Martina Patočková
Martina začínala s novinařinou v agentuře ČTK a pokračovala v MF Dnes, psala pro E15 či Reportér Premium. Jenže pak zatoužila po větší samostatnosti. Ráda chodí po kopcích, plave s ploutvemi i bez nich a chtěla by kočku.