Třetina mladých lidí si kupuje nové oblečení každý měsíc, ukázal výzkum
S rozmachem rychlé a ultra rychlé módy se k oblečení mění i přístup mladých lidí. Na to, jak mladí lidé vnímají módu a jak se k oblékání staví, se zaměřil výzkum agentury IPSOS. Až třetina dotázaných si kupuje nové oblečení každý měsíc.
Začíná se měřit uhlíková stopa marketingových kampaní, ovlivní to zadávání reklamy
Firmy se začínají zajímat o to, jakou uhlíkovou stopu mají jejich reklamy a marketingové kampaně. V budoucnu o tom budou muset povinně informovat, což ovlivní způsob zadávání reklamních kampaní.
Niedermayer: Vyplatí se fotovoltaika? Rozhodují štědré dotace a možnost sdílet elektřinu
V Evropském parlamentu mám dva kolegy, kteří řešili otázku zda „mít či nemít“ fotovoltaickou elektrárnu. Ani jeden nehodlal využít dotaci a nakonec jen jeden si elektrárnu pořídil. I proto jsem se rozhodl propočítat, jak je to s návratností takové investice. Zásadní roli hrají štědré dotace a možnost sdílet elektřinu.
Rostlinné alternativy mají být více zdaněné, mléko ne. Proč, ptají se jejich výrobci, a zlobí se
Vládou představený konsolidační balíček přesouvá všechny nápoje do zvýšené sazby DPH. Živočišné mléko získalo výjimku, rostlinné alternativy nikoli, a jejich konzumenty tak může čekat zdražení. Zastáncům rostlinné stravy se to nelíbí.
S fotovoltaikou na paneláku nemusí souhlasit všichni v domě. I tak může vzniknout
Bytové a panelové domy si od letoška mohou snadněji pořídit vlastní elektrárnu. Před zájemci stojí čtyři různé modely, jak právně zabezpečit její provoz. Fotovoltaiku je přitom možné provozovat i ve chvíli, kdy některý z členů družstva nebo společenství vlastníků jednotek s projektem nesouhlasí.
Krize moc nenahrává ESG, udržitelnosti v podnikání ale paradoxně ano
Stále silnější důraz na to, aby podnikání bylo udržitelné, může v souvislosti s koktejlem problémů, kterým firmy čelí, působit dost nepatřičně. Není se co divit – copak má smysl zatěžovat firmy s ekologií v době, kdy jejich existenci ohrožuje vysoká cena energií, inflace či pokles utrácení domácností?