Do sdílení elektřiny se pouští čím dál tím více bytových domů. Stačí souhlas poloviny vlastníků
Už přes rok mohou majitelé bytů ve Společenství vlastníků jednotek v bytových domech sdílet vyrobenou elektřinu. Fotovoltaika na střeše tak nemusí „napájet“ pouze společné prostory, ale může dodávat elektřinu i jednotlivým bytům. Zájemců v posledním roce přibývá.
Každá prodejna vyskladňuje až dvacet bedýnek s ovocem a zeleninou denně, říká odpadový expert Lidlu
Zákazníci si někdy stěžují, že bedýnky s ovocem a zeleninou za 25 korun, které mají zamezit plýtvání, jsou v prodejnách Lidl skoro neviditelné. Každá prodejna jich ale vyskladňuje až 20 denně, říká Michal Vopelák, který má v Lidlu na starosti odpady.
Neorali, šetřili chemií a zaseli meziplodiny. Teď za uhlíkové kredity farmáři dostanou zaplaceno
Několik desítek českých farmářů si rozdělí finanční odměnu v celkové výši 12 milionů korun za to, že hospodařili regenerativním způsobem. Do půdy nachytali tuny oxidu uhličitého. První uhlíkové kredity „od nich“ kupují firmy jako O2 či Deloitte.
„Pojeďte do Bruselu tvořit pravidla.“ Jak snížit plýtvání potravinami navrhovali i náhodně vybraní Češi
Martinovi Dlouhému loni v říjnu zazvonil telefon. Když ho zvedl, nevěřil vlastním uším. Hlas na druhé straně mu sdělil, že byl náhodně vybrán, aby jel diskutovat do Bruselu, jaká opatření by měla Evropská unie zavést pro omezení plýtvání potravinami.
Více než třetinu produkce biopotravin Česko vyváží do ciziny. Zákazníci o ně nemají takový zájem
Za hranicemi končí přibližně třetina tuzemské produkce bio obilí, polovina produkce luštěnin a dvě třetiny vypěstovaných brambor. Vyváží se i téměř polovina produkce kořenové zeleniny, třetina hovězího masa a 15 procent mléka. Důvodem je i malý zájem ze strany zákazníků. Téměř dvě třetiny z nich totiž biopotraviny vůbec nekupují.
Evropský parlament potvrdil nulové emise u aut od roku 2035. Skončí tím prodej nových aut na benzin a naftu
Nová osobní auta a dodávky by už za dvanáct let neměly být v Evropě zdrojem žádných uhlíkových emisí. Poslanci Evropského parlamentu v úterý 14. února 2023 schválili návrh, který zjednodušeně řečeno znamená konec prodeje nových aut se spalovacími motory po roce 2035.