Obce by měly řešit pojištění proti živelním pohromám. Hrozí více povodní, tornád i dešťů s kroupami
Přívalové deště, povodně nebo požáry kvůli dlouho trvajícímu suchu, všechny tyto živelní pohromy přicházely i v minulosti. Dnes se ale vyskytují s větší četností a hůře se odhaduje, kde udeří. Vyrovnat se s nimi musejí také pojišťovny, které musejí důkladněji vyhodnocovat rizika a spolupracovat s vědci na prognózách.
Česká rada pro udržitelné budovy připravuje roadmapu k uhlíkově neutrálnímu stavebnictví
Česká rada pro šetrné budovy začne mapovat a vytvářet cestu, jak dosáhnout uhlíkové neutrality ve stavebnictví. Česká rada se tak připojila k projektu #BuildingLife Světové rady pro šetrné budovy, jehož cílem je nastínit cestu k uhlíkově neutrální Evropě.
Uložení jaderného odpadu pod zem mi připadá jako selhání lidské společnosti, říká geolog
Matěj Machek se poprvé setkal s tématem hlubinného úložiště jaderného odpadu už při své disertační práci. Pak ho oslovili zástupci obcí, zda by jim pomáhal po odborné stránce. Jeho pohled je jasný. Společnost se pustila před desítkami let do budování jaderných elektráren, aniž by věděla, co jednou udělá s jaderným odpadem.
Evropa má zájem o levné zboží a nedělá dost pro to, aby těžaři nesli odpovědnost, říkají Arméni
Přechod na zelenou ekonomiku se pojí s vyššími nároky na těžbu nerostných surovin. V západních zemích projekty komplikuje silný hlas veřejnosti i přísná legislativa. „Obyvatelé států, jako je Arménie, jsou ale masivní těžbě a jejím dopadům plně vystaveni,“ říká Oleg Dulgaryan, ředitel tamního Centra pro aktivizaci a podporu obyvatelstva.
Kam se stromkem po Vánocích? Hlavně ne do popelnice
Po svátcích začíná sběr a likvidace vánočních stromků. Jen v Praze se jich vyhodí kolem 300 tisíc. Aby došlo ke správné likvidaci stromků měl by vyhozený stromek být úplně odstrojený a odložený vedle kontejnerů na tříděný či smíšený odpad.
Niedermayer: Emisně neutrální e-paliva k dostupné čisté mobilitě nevedou. Jsou neefektivní a drahá
V reakci na zprávu o tom, že Porsche otevřelo továrnu na e-paliva v jihoamerickém Chile, se v médiích objevilo několik textů s titulky avizujícími záchranu spalovacích motorů. E-paliva ale primárně do osobní dopravy nyní nepatří, jsou energeticky náročná a drahá.