Není malých projektů. V kontextu změny klimatu je každá iniciativa důležitá, říká pořadatelka E.ON Energy Globe
Vladimíra Glaserová již šestnáct let organizuje soutěž E.ON Energy Globe, která hledá inovativní řešení a udržitelné projekty bojující proti změně klimatu. Za dobu fungování představila soutěž již například cirkulární oblečení NIL, obalový materiál Myco nebo aplikaci Nesnězeno.
Nějaké emise CO2 nám zůstanou, ty budeme kompenzovat. Ale pečlivě vybranými programy
Vodafone už má velký kus cesty ve snižování emisí CO2 v Česku za sebou díky tomu, že před lety začal postupně přecházet na zelenou energii. Další emise chce odstranit například přechodem na hybridní a postupně elektrická auta.
Udržitelný obchod jako byt. Jednou lidé nakupují v obýváku, za půl roku v ložnici
Preferují české a slovenské designéry a snaží se razit koncept, který je v tuzemsku zatím ojedinělý. Pražský Ones concept store dokonce tvůrcům nabízí prostor, kde si mohou vyzkoušet prodej svých „kousků“.
Oblečení z odpadu i kukuřice. Ostravská firma Nilmore získala injekci devět milionů korun
Jednoduchý design, žádné potisky a zbytečné doplňky. Ostravský start-up Nilmore pojímá oblečení tak, aby se dalo doslova rozebrat na molekuly a recyklovat. Obnošené kousky firma přijme zpátky a postará se o recyklaci.
Ambiciózní plány Německa na rychlejší rozvoj větrné energetiky ohrožují chybějící projekty
Německo se spoléhá na rozvoj obnovitelných zdrojů energie, především fotovoltaických a větrných elektráren, které mají v budoucnu nahradit vyřazené jaderné a uhelné zdroje. V případě větrných elektráren na souši však Německu již několik let chybí dostatek projektů, což je znát i na nevyužitém objemu aukcí na podporu jejich výstavby.
Mladí při nakupování módy koukají hlavně na cenu. O dopad na přírodu se stará sotva polovina z nich
Necelá polovina mladých lidí se zajímá o udržitelnost při nakupování módy. Nenošené oblečení posílají dál čtyři pětiny dotazovaných a nakupování v second handech jich chce zkusit sedmdesát procent. Vyplývá to z průzkumu „Jsou sekáče sexy?“ internetové platformy Leepa, která se snaží digitalizovat a sjednotit secondhandový trh.