Praha 28. května 2024 (PROTEXT) – Fortuna Arena v pražských Vršovicích je největším fotbalovým stadionem v Česku. Je domovskou půdou pro úspěšný prvoligový fotbalový tým SK Slavia Praha, který dlouhodobě sponzoruje česká pobočka technologické značky Hisense. Před pár dny vybavila stadion dvěma novými scoreboardy Hisense – velkoplošnými displeji, na nichž se zobrazují mj. hlavní informace o probíhajícím zápase. Podobně evropská centrála Hisense vybavila svými scoreboardy i stadion špičkového fotbalového klubu Paris-Saint Germain, který sponzoruje.
„Jsme hrdí na spolupráci s fotbalovým klubem SK Slavia Praha, kterou jsme posílili a podepsali na další dvě sezóny. Velkoplošné obrazovky byly velkou investicí, která nás posouvá na úroveň hlavního sponzora. Těšíme se, že nabídneme sportovním fanouškům i účastníkům dalších akcí, které bude stadion hostit, intenzivnější a kvalitnější zážitek. Symbolické je i to, že instalace proběhla před začátkem blížícího se fotbalového mistrovství Evropy EURO 2024, jehož je Hisense oficiálním partnerem,“ uvádí Gregor Gržina, generální ředitel společnosti.
Technicky jde o dva velkoplošné LED displeje vhodné do exteriéru; každý z nich je složený ze 45 panelů o rozměru 960 x 960 mm. Musí vydržet déšť, nápor větru, extrémní rozdíly teplot i další rozmary počasí po celý rok. Slouží pro rychlé zobrazování aktuálních zápasových informací i opakovaných záběrů. Jsou ale i výrazným prvkem pro vytvoření té správné fanouškovské atmosféry – dávají možnost komunikovat s publikem a zapojovat ho do fandění. Poslouží i jako velké tabule pro sumarizaci a prezentaci dalších zápasů a akcí, zobrazení časomíry, různých grafických informací nebo promítání reklamních spotů.
Díky vysoké kvalitě obrazu, dynamickému jasu, širokému pozorovacímu úhlu a vysoké obnovovací frekvenci se obrazovky dají využít i pro přenášení multimediálního obsahu – například zpomalených videí ze zápasu nebo pro projekci z pódia při živých koncertech a dalších akcích.
„V rámci naší dlouhodobé spolupráce jsme již prostory Fortuna Areny vybavili desítkami speciálních obrazovek Hisense. Jde hlavně o koridory a vstupy na tribuny pro fanoušky, dále 40 VIP boxů, VIP Lounge, prostor nad stánky s občerstvením a také zázemí pro fotbalisty. V neposlední řadě jsme chtěli naší technologií vybavit i místo, kam míří oči všech diváků během zápasu. Nové scoreboardy Hisense nabídnou nejen skvělý obraz, ale také úspornější provoz. Čekají nás ale i další společné projekty, na které se mohou fanoušci těšit,“ doplňuje Regina Netolická, marketingová ředitelka společnosti.
Vyhlášený stadion Fortuna Arena s kapacitou bezmála 20 000 sedících diváků a s nejvyšší průměrnou návštěvností tak nabídne zase něco navíc. Instalace probíhala pomocí vysokozdvižných plošin, trvala deset dní a podílelo se na ní deset pracovníků včetně čtyř horolezců. Displeje se ovládají z režijního pracoviště.
Globální technologická značka Hisense je předním výrobcem domácích spotřebičů a celosvětovou dvojkou v kategorii televizorů. Je také celosvětově významným dodavatelem komerčních displejů pro sport, zdravotnictví, vzdělávání i dopravu. Již dlouho úspěšně sází i na sportovní marketing a podporuje hlavně fotbal – na globální, evropské i tuzemské úrovni.
Více informací: cz.hisense.com
Sense For Technology
Fotogalerie včetně videa ze zápasu Slavia – Baník je pro redakci trvale přístupná zde: https://1drv.ms/f/s!AlDUuB6kZhh4gYx9VLsirTJDLx6koA?e=MYj8bO
Zdroj: Hisense
ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.