Plzeň 1. července 2024 (PROTEXT) – Dálnice D5, tunel Valík u Plzně. Právě tady začala plánovaná oprava dálničního obchvatu krajského města.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD ČR: „V tuto chvíli jsme na řekněme nejcitlivějším momentu celé této operace, celé této zakázky. A sice výměna povrchu v tunelu Valík. V tomto místě projede podle posledního sčítání dopravy denně kolem 30.000 vozidel. A to, jak můžete vidět přímo za námi, tak s vysokým podílem té nákladní dopravy. Až 25 procent je těžká nákladní doprava.“
Martin Liška, ředitel západočeské divize dodavatele stavby: „Na stavbě bude pracovat během výstavby zhruba 70 kolegů v dělnické profesi, stavbu bude řídit osm techniků. Je tady 18 stavebních objektů, takže jak bylo zmíněno, kromě výměny samotného povrchu bude probíhat demontáž, zpětná montáž vystrojení o nové bezpečnostní prvky, zádržných systémů, ochránění všech veškerých portálů.“
Důkladnou opravou projde i dálniční most u Dobřan.
Martin Liška, ředitel západočeské divize dodavatele stavby: „Na stavebním objektu číslo 205, což je most u Dobřan, bude probíhat výměna diletačních závěrů s novými ložisky mostními. Dojde k rektifikaci, nivelaci tohoto mostu. A to vše se musí stačit za zmíněných 80 dnů.“
Bez dopravního omezení se tak rozsáhlá stavba neobejde.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD ČR: „Veškerý provoz jsme převedli do jedné tunelové trouby z režimu 2+2 do 1+1 a v tomto režimu bude projíždět, dokud nevyměníme kompletně povrch v tunelu na druhé straně v té druhé tunelové troubě.“
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD ČR: „Za 80 dnů vlastně připravíme řidičům tady podél Plzně prakticky novou dálnici.“
Oprava dálničního obchvatu Plzně vyjde na 278 milionů korun bez DPH.
Zdroj: POLAR televize Ostrava