Nejnovější kampaň řetězce dm drogerie markt si hraje s ekologickým pouličním uměním. V Praze a Plzni se během května objeví venkovní malby, které budou využívat barvy se samočisticím efektem.

Díla budou vytvořena pomocí dvou typů speciálních ekologických barev. Prvním z nich jsou barvy značky Airlite, jejichž součástí je složka, která čistí vzduch pomocí procesu fotokatalýzy. Výsledné malby díky nim zafungují jako vzrostlý les o stejné ploše.

„Barvy použité na plochu zdi s otázkou, co dělá lidské bytosti krásnými, dokážou pohltit orientačně 6,43 kilogramu škodlivin denně. Hlavní malba pak vstřebá okolo 4,11 kilogramu škodlivin za den,“ vysvětluje manažer komunikace dm drogerie Jiří Peroutka.

Pestrost malbám pak dodají barvy, jejichž součástí je složka, která má s pomocí vody samočisticí efekt. Ten zachová výraznost a čistotu díla.

Kořeny na střeše, studna v bytě. Šetřit vodou umějí bytové komplexy i rodinné domy

V pražské ulici Milady Horákové se plocha promění v umělecké dílo ukrývající odkazy na slavné dílo renesančního malíře Sandra Botticelliho Zrození Venuše. Malba pro dm bude vyobrazovat ženu v laskavém objetí přírodou, s květinou kosatců obklopenou vodou,“ popisuje výtvarník Marek Kulhavý, který tvoří pod pseudonymem Mára Čmára.

Další malbou se pak 20. května rozzáří prostor plzeňské náplavky, kde se barev chopí umělkyně Yeve. Uměleckou výzdobu dostanou také vybrané prodejny v Praze, Brně a v Plzni.

Tyto malby ze speciálních barev oživující veřejný prostor nejsou prvním takovým příklad. Loni vznikl na několik měsíců mural od autora a známého streetartového umělce Davida Strauzze v pražských Holešovicích. Za projektem We share the Same Future stály tehdy značky Footshop a Nike, cílem bylo upozornit na znečištění životního prostředí.

Redakce

Ekonews je web o udržitelnosti, který hledá v ekologických tématech ekonomické souvislosti a mezi byznysmeny chuť dělat věci ohleduplněji k životnímu prostředí.